פרעושים בשטיחים

 

במידה ואתם מחזיקים חיות מחמד, ואלה מתחילות להתגרד, סימן שהגיע הקיץ ואיתו מסיבות של פרעושים ושאר מזיקים. כאשר יש פלישה של פרעושים, המצב לא נעים בכלל, ומלבד חוסר נוחות וגירודים, חיות המחמד יכולות להדבק במספר תחלואות מסוכנות, ובתורם להעביר ולהדביק את הבעלים. הדברת פרעושים היא צעד נחוץ ואף הכרחי כאשר יש סימן לפרעושים.

פרעושים מהווים מטרד רציני עבור כל בעלי חיות המחמד, ולא משנה אם יש ברשותכם חתול, כלב או אפילו חמוס, אלה יגיעו כשהטמפרטורות עולות, יגרמו לגירויים וגירודים בעור, ולעיתים אף לתגובות אלרגיות חמורות ואלרגיות מאוד לא נעימות. הפרעושים נחשבים גם למזיקים מאוד עמידים ובגלל מחזור החיים הייחודי שלהם, מאוד קשה להפטר מהם.

הפרעוש חי מחזור חיים הבנוי מכמה וכמה שלבים, ובכדי לבצע הדברת פרעושים יעילה שמשיגה את המטרה, חשוב להבין כיצד אלה חיים. הפרעושים מטילים כמה מאות ביצים בכל תקופת חיים, כאשר הביצים עמידות ביותר ויכולות להישאר חיות אפילו מספר שנים מבלי לבקוע. הביצים הללו מתחבאות בפינות, בשטיחים בסדקים ונישאות אפילו באבק, בחול וברוח אל ביתכם. כאשר הביצים בוקעים, הזחלים מגיעים תוך מספר ימים לבגרות והופכים לפרעושים בעלי יכולת קיפוץ מדהימות, אשר עוזרות להם לנדוד מנשא לנשא ומחייה לבן אדם. חשוב להבין שהביצים אינן פגיעות לחומרי הדברה, ולכן פרעושים ניתן להדביר רק במצב בגרות. בשביל להפטר מהביצים יש צורך לאוורר ולנקות את הבית ביסודיות ובמרץ, לפני שאלה בוקעים ומתחילים להתרבות. חשוב להרתיח סדינים וביגוד, לזרוק שקיות שואב אבק לאחר שאיבת השטיחים ולוודא חיטוי וניקוי של משטחים ואבק.

הדברת פרעושים לפני שנוצרת פלישה והתרבות המונית שלהם בביתכם, ניתנת לטיפול עצמי על ידי תכשירים מיוחדים הנקנים אצל הווטרינר או בחנויות החיות. תרסיסים, אמפולות שמחדירות כימיקלים למחזור הדם של החיות, קולרים מרחיקים פרעושים ועוד עשרות מוצרים ופרעושים שיעזרו לכם להיפטר מהפרעושים.
חשוב להבין שלעיתים, כאשר אלה כבר הפסיקו להתרבות ולהטיל את מאות הביצים שלהם בביתכם, לא מספיק לטפל בעצמכם ובחיות המחמד, ודרושה הדברת פרעושים מקיפה לבית בשביל להפטר משאר בני המשפחה של האורחים הלא רצויים.