פרעושים אלרגיה

פרעושים אלרגיה היא תופעה נפוצה בקרב בעלי חיים ובני אדם כאחד. כאשר מדובר על פרעושים אלרגיה, לא מדובר רק על גירוד קל. אצל בני אדם פרעושים אלרגיה עלולה לגרום לאדמומית קשה, גירודים עזים עד כדי קילוף העור והתנפחויות במקומות שונים בגוף. אצל בעלי חיים המקרה קשה אף יותר. מאחר ובעלי החיים מכוסים בשיער על כל גופם, איתור הפרעושים אצלם מסובך יותר. האיחור באיתור הפרעושים וההבנה שהם הסיבה לגירוד, מוציאים את חיית המחמד מאיזון והרוגע המאפיינים אותה בדרך כלל. חיית מחמד שמפתחת פרעושים אלרגיה עלולה לקלף את השיער והעור מעל גופה, עד כדי כך שאפילו ניתנה לתופעה שם בקרב הוטרינרים :”נקודות חמות”.

פרעושים אלרגיה – הסימנים לזיהוי ולטיפול לפני החמרת המצב
סימני זיהוי בקרב בעלי חיים
פרעושים אלרגיה מזוהה אצל בעלי חיים על ידי גירודים עזים במקומות שונים בגוף. לרוב עיקר הגירוד יתמקד באזור הבטן, הזנב והגב התחתון. אם המצב לא מטופל בזמן הגירודים גורמים לכאבים ויללות עזים של בעל החיים, לחוסר רוגע ושקט, ולעיתים אפילו לתוקפנות ונשיכות.


סימני זיהוי בקרב בני אדם
אצל בני אדם פרעושים אלרגיה מתבטאת בגירודים גם כן, אך אל הגירודים מתלוות נפיחויות שונות. בני האדם מתנפחים באזורים שונים בגוף, מאדימים קשות באזור הגירודים ועלולים אף לפתח בעיות נשימה שונות.

דרכי טיפול נפוצות בבעלי חיים
שמפו נגד פרעושים
שמפו נגד פרעושים נחשב כמועיל במיוחד. חיית המחמד מתרחצת בשמפו המיוחד אשר שוטף והורג את כל הפרעושים ממנה ומותיר אותה חלקה ונקייה. לעיתים עלולה להידרש יותר מרחצה אחת כדי להגיע אל התוצאה הרצויה בעזרת השמפו.

תרסיסים נגד פרעושים
התרסיסים נחשבים ליעילים במיוחד על גורים קטנים, מאחר והריסוס אפשרי רק בעזרת שיתוף פעולה מלא של בעל החיים. באם בעל החיים גדול ועקשן יותר, הריסוס עלול להיות קשה עד בלתי אפשרי.
דרכי טיפול נפוצות בבני אדם

הדברת פרעושים
בני אדם שלקו בפרעושים לרוב יבצעו הדברה מיידית בסביבתם. לאחר ביצוע ההדברה ומות הפרעושים באזור התופעה אמורה לחלוף מאליה, יחד עם הגירודים והסימפטומים הקשים של האלרגיה.
מעוניינים בהדברת פרעושים מקצועית? אבי המדביר לרשותכם תמיד 054-4386025