פרעושים ומחלות

פרעושים ומחלות הן צמד מילים בלתי נפרד. בעבר התפיסה כלפי פרעושים הייתה כי הזקתם היא רק כלפי בעלי חיים, אך בני אדם מחוסנים מנזקיהם הרעים. הטעות הזאת גרמה לזלזול בצורך בהדברה ועצירה של פרעושים ומחלות שהם נושאים עימם. עם השנים התברר כי פרעושים מזיקים גם לבני אדם ועלולים להעביר מחלות גם אליהם. הפרעושים נלחמו על מקומם בביתם של בני האדם לצד חרקים אחרים, אך ההבנה כי פרעושים ומחלות מגיעים ביחד הביאה להדברתם מהבתים. בתים שבכל זאת נדבקים בצרת הפרעושים נאלצים לפנות להדברה מקצועית כדי לפתור את הבעיה לפני שהיא מתפתחת לשלבים קשים יותר.

פרעושים ומחלות – המניעה של הצירוף הקטלני
שמירה על היגיינה בסיסית
פרעושים ומחלות ניתנים למניעה וסילוק מבתים על ידי שמירת היגיינה בסיסית. שטיפת הידיים, ניקוי האבק, טאטוא ושטיפה אינן רק פעולות של חולי ניקיון. פעולות בסיסיות אלו, הנעשות כמעט בכל בית, מקשות על החיים השוטפים של הפרעושים ויכולים למנוע את כניסתם. מסתבר שגם על פי מחקרים מדעיים שנערכו ניתן למנוע העברת חיידקים, טפילים, פרעושים ומחלות על ידי ניקיון וטיפוח הסביבה האישית של כל אדם.
 
טיפול מונע לבעלי החיים

כמעט כל בעלי החיים סובלים לאורך חייהם מהתקפת פרעושים ברמות שונות. אצל חלק מבעלי החיים מדובר בגירודים של שבוע, ואילו אצל אחרים העניין יכול להימשך חודשים. מעבר לגירודים, אצל בעלי החיים העברת פרעושים ומחלות זה מזה כמעט תמיד מגיעים ביחד. כדי למנוע את טיול הטפילים יש לבצע טיפול מונע אצל בעלי החיים. כיום קיימים סוגי שמפו שונים, קולרים ואפילו ריסוסים מותאמים במיוחד לגופם של בעלי החיים-כולם למניעת פרעושים.

הדברה
כמו בהתמודדות עם כל חרק עקשן, הדברה היא הפתרון המומלץ והטוב ביותר. כדי לדעת בוודאות שהפרעושים סולקו מהבית צריך להזמין מדביר שהתעסק בעבר עם הדברת פרעושים. המדביר ירסס חומרי הדברה המותאמים במיוחד לפרעושים ויסלק אותם מחיי תושבי הבית לתקופה ארוכה ולעיתים גם נצחית. כדאי לברר אצל המדביר לפני תחילת ההדברה מה רמת הרעילות של החומרים ומתי מותר לשוב לבית לאחר ההדברה.
רוצים למנוע מראש הגעת פרעושים ומחלות? חייגו אל  צוות המדבירים 24 שעות