הדברת עש הבגדים

הדברת עש הבגדים – לא מה שחשבתם

 הדברת עש הבגדים מעידה שמשהו לא כשורה בארון הבגדים שלכם. בין אם מצאתם שם זחלים קטנים שבקושי אפשר לראות, ובין אם מדובר בחורים בבגד- המצב מעיד על בעיה אמיתית. כמו כל אדם שמעוניין לפתור את הבעיות אחת ולתמיד, כולם מחפשים פתרונות קסם. איך אפשר להעלים את החרק הטורדני במהירות האפשרית? מה יחסל אותו בהקדם? ושאלות נוספות שעולות במוחו של כל אדם שהכיר את עש הבגדים מקרוב. השאלה האמיתית שכדאי לשאול היא: איך להימנע מהצורך להזמין הדברת עש הבגדים מלכתחילה? ובדיוק בשביל לענות על השאלה הכי חשובה, אנחנו פה.

הדברת עש הבגדים – טיפולי מניעה

אחסון בגדים לתקופות קצרות

 הדברת עש הבגדים מגיעה בדרך כלל בעונות מעבר. החלפת בגדי הקיץ לבגדי החורף וההפך גורמת לכולנו להוציא מהארונות את הבגדים המאוחסנים. פעמים רבות ההחלפה עוברת ללא פגע, אך ישנן פעמים בהם נתקלים בחורים קטנים בחלק מהבגדים. החורים הללו מעידים על הופעת עש הבגדים, ומסיבה זו כדאי להימנע מאחסון הבגדים לתקופות ארוכות. אם רוצים לשמור על הבגדים מומלץ להוציא אותם מהארון לרענון לפחות פעם בחודש.

פתיחת דלתות הארון

 הדברת עש הבגדים יכולה להימנע כליל על ידי פתיחה פשוטה של ארונות הבגדים. בחרו יום בשבוע ובאותו יום לפני היציאה לעבודה פתחו את ארונות הבגדים. בצורה זו תרוויחו פעמיים. הבגדים שלכם יהיו מאווררים ובעלי ריח קליל יותר ועש הבגדים יברח מהאזור מאחר והוא שונא תחלופת אוויר תכופה.

כביסה ואחסון

 עש הבגדים נהנה מבגדים בעלי ריח דחוס ופחות רעננים ככל האפשר. מסיבה זו אסור להכניס לארון בגדים שלא עברו כביסה. בגדים כאלו יהיו מזיעים וכבדים וימשכו אליהם את העש כמו ממתק לתינוק. עקב כך, הדברת עש הבגדים לא תהיה נחוצה במקרה והבגדים יהיו רעננים באופן קבוע.

חומרים ביתיים

 

הדברת עש הבגדים לא חייבת להיעשות באופן מקצועי. במקרה ולא מדובר במקרה טורדני שחוזר על עצמו, כדאי לנסות תכשירי הדברה ביתיים. תכשירים אלו נמצאים בכל חנות בה ישנם מוצרי הדברה, ולעיתים הם יהיו אפקטיביים כמו מדביר מקצועי.